Dersin Adı | İleri Senaryo Yazımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 306 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere uzun metraj kurmaca film senaryo yazarlığının bütün aşamalarını tanıtmak ve bu aşamaları tecrübe ederek bir uzun metraj kurmaca film senaryosu yazmalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derslerde, öğrencilere Senaryo Yazımı I dersinde öğrendikleri temel bilgiler ışığında, uzun metraj senaryo yazarlığının öykü geliştirme, olay örgüsü, karakter, diyalog, sahne yazımı gibi bileşenleri anlatılıp dönem boyunca bir uzun metraj senaryo yazmaları sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Senaryo Yazımı I dersinin içeriğinin tekrarı | |
3 | Karakter Geliştirme I | Öğretim elemanı tarafından sağlanacak örnek karakter metinlerinin okunması |
4 | Karakter Geliştirme II | |
5 | Hikaye ve olay örgüsü I | Öğretim elemanı tarafından sağlanacak örnek hikayelerin okunması |
6 | Hikaye ve olay örgüsü II | Birinci aşama ödev taslaklarının teslim edilmesi |
7 | Birinci aşama ödevler üzerine tartışmalar | Birinci aşama ödevlerin teslim edilmesi |
8 | Diyalog yazımı I | |
9 | Diyalog yazımı II | |
10 | Sahne yazımı I | İkinci aşama ödev taslaklarının teslim edilmesi |
11 | Sahne yazımı II | İkinci aşama ödevlerin teslim edilmesi |
12 | İkinci aşama ödevler üzerine tartışmalar | |
13 | Dönemin değerlendirilmesi | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi | |
15 | Dönem projeleri üzerine tartışmalar | Dönem projesi taslaklarının teslim edilmesi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Examples of characters, story and scriptwriting provided by the lecturer |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Syd Field, The Screenwriter’s Workbook, Bantam Bell, 2006. Kenneth Portnoy, Screen Adaptation: A Scriptwriting Handbook, Boston: Focal Press, 1998. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 134 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | X | ||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | |||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest